آموزشهای لازم برای کودکان

آموزشهای ضروری به کودکان

الان وقت‌ مناسبی‌ است که به‌ بچه‌های‌ خود یاد بدهیم تنهایی بازی کنند

تنهایی بازی کردن از آموزشهای ضروری به کودکان است که بچه‌های شما برای بقیه زندگی از آن استفاده می‌کنند – و راهی است که در قرنطینه و خانه‌نشینی اجباری شما برای خودتان وقت داشته باشید.
“وقتی‌که بچه بودم،بازی‌های آزاد زیادی داشتیم که نیاز به‌‌ تعامل والدین نبود. اما بچه‌های ما حتی پنج دقیقه نمی‌توانند تنها باشند. چه کاری رو اشتباه انجام دادیم.”
این پست فقط یکی از پیام‌های درخواست کمکی است که در صفحات مجازی از طرف والدینی که به‌خاطر ویروس کرونا در قرنطینه هستند، دریافت کردم. والدین در تلاشند که از خانه کار کنند در‌حالی‌که بچه‌ها به‌جای مدرسه، در خانه آموزش می‌بینند، آن هم در دورانی که حتی بازی با‌ دوستان همسن از قبل برنامه‌ریزی شده، و برنامه‌های روزانه بچه‌ها پر از کارهای مختلف و تماشای برنامه‌های تلویزیونی است. این موقعیت برای جدید است.
مگان لیحی، مربی والدین و نویسنده کتاب والد بودن خارج از خطوط، می‌گوید : “ما والدین بدی نیستیم چون ما به‌ بچه‌هایمان برنامه منظم می‌دهیم و کار می‌کنیم.” و حالا، هنگاهی که تمام روتین‌ها بهم خورده است، ما بهترین کاری که از دست‌مان برمی‌آید رو انجام می‌دهیم. تحقیقات نشان داده است که زندگی شلوغ و با برنامه‌های زیاد منجر به کاهش مقدار زیادی از وقت آزاد بچه‌ها شده است، در نتیجه آنها مهارت به‌ تنهایی بازی کردن به‌ اندازه‌ای که در شرایط کنونی لازم است را ندارند.

ولی اشکالی ندارد . به‌گفته کارشناسان، با استفاده از چند ابزار می‌توانیم به‌ بچه‌های خود یاد بدهیم که مستقل‌تر بازی کنند، و این‌گونه به آن‌ها منفعتی مادام‌العمر بدهیم. دانا روزن‌بلوم، یک مادر و مربی کودک، می‌گوید: “مستقل بازی کردن، مدیریت زمان، عملکرد اجرایی و مهارت‌های سازمانی و آگاهی عاطفی و جسمی را تقویت می‌کند.” و با این عملکرد، می‌توانیم زندگی کنونی خود رو کمی ساده‌تر کنیم. لیحی می‌گوید: “فرزندان ما از کار نیفتاده‌اند. اما اکنون زمان خوبی است که به‌آن‌ها بگوییم، مغز شما توانایی‌های دیگری دارد که هرگز از آن‌ها استفاده نکرده‌اید ولی می‌توانیم به‌کار بیندازیم‌شان.”

به‌این ترتیب برای شروع آموزشهای ضروری به کودکان

با ارتباط شروع کنید

دکتر لارنس جی کوهن نویسنده کتاب والدین پرشور می‌گوید: “در زمان اضطراب و نگرانی، طبیعی است که بچه‌ها عقب گرد کنند، (در این‌جا) منظور میزان وابستگی آن‌هاست. آن‌ها برای راحتی نیاز به نزدیکی جسمی، محبت و ارتباط لازم دارند و این یک تناقض است، ولی وابستگی نقطه مقابل استقلال و آرامش و امنیت نیستند.
دکتر کوهن: “اگر می خواهید فرزندان‌تان اعتماد به نفس کافی برای تنها بازی کردن داشته باشند، روز خود را با بازی‌هایی باکیفیت شروع کنید. تایمر را برای ۲۰ دقیقه تنظیم کنید و به فرزندتان بگویید که ۲۰دقیقه زمان برای بازی با آن‌ها دارید. بپرسید دوست داری چی بازی بکنیم؟ سپس همان کاری که آن‌ها می‌خواهند را انجام دهید. خودتان را در خدمت آن‌ها قرار دهید و کمک‌شان کنید.” دکتر کوهن پیشنهاد می‌کند: “به‌ آن‌ها نگویید که چه کاری باید انجام بدهند.”
اما می‌توانید آن‌ها را تشویق کنید. دکتر لارا مارخام، سردبیر و موسس وب‌سایت آها! والدین، پیشنهاد می‌دهد: “کارهای‌شان را بدون قضاوت توصیف کنید و اظهارنظر کنید. این ممکن است برای شما کمی خسته‌کننده باشد، اما برای فرزندتان خوب و لازم است. “آخجون، مامان و بابا دوست دارند بازی کردن من را تماشا کنند، من این کار را خوب انجام می‌دهم.” وقتی تایمر بوق می‌زند، به‌فرزندتان بگویید: “من تماشا کردن بازی تو را خیلی دوست دارم و بازهم این کار را می‌کنم.” آن‌ها را بغل کنید و بعد سراغ کارهای خود بروید. معمولا آن‌ها به‌بازی خود ادامه می‌دهند.”
با قدم‌های کوچک شروع کنید
دکتر کاترین پرلمن نویسنده نادیده بگیرید می‌گوید: “برای کودکی که به‌ تنهایی بازی نکرده است، یک‌ ساعت زمانی بسیار طولانی است. با زمان‌های کوتاه ۵ یا ۱۰ دقیقه شروع کنید و سپس طولانی‌تر کنید.” او هم‌چنین پیشنهاد می‌کند بعد از تمام شدن بازی تک‌نفره با آن‌ها کاری را کنید که خیلی دوست دارند.

بازی را سررا‌ه‌شان قرار دهید

یک مفهوم رایج در دنیای آموزش بدون مدرسه (یک‌رویکرد آموزش در خانه که اجازه می‌دهد کودک بر اساس علاقه‌اش آموزش ببیند)، پاشیدن نام دارد. گزینه‌های مختلفی برای بازی کودک قرار بدهید که در زمانی که تنهاست خودش آن‌ها را کشف و انتخاب کند. اویتال شریبر-لوی، مربی والدین در نیوجرسی که وب‌سایت راهنمای بازی در زمان قرنطینه را برای والدین طراحی کرده است، می‌گوید: “این یکی از بهترین ترفندهای تجاری است.” شما به‌ روشی غیرمنتظره وسایل و اسباب‌بازی‌ها را سر راه‌ آن‌ها قرار می‌دهید و اجازه می‌دهید فرزند‌تان به‌ انتخاب خودشان با آن‌ها درگیر شوند.

آموزشهای ضروری به کودکان – به عنوان مثال، روی یک ورقه شیرینی‌پزی یک‌نقاشی بکشید -مثلا چند تا عروسک دارند چایی می‌خورند یا چند تا کامیون با بار لولبیا. لگوها را براساس رنگ مرتب کنید یا یک‌ساختمان نصفه بسازید. قطعات پازل را مرتب روی زمین بیچیند.

شربر-لوی همچنین پیشنهاد می‌کند که اسباب‌بازی‌ها را چرخشی جلوی بچه‌ها بیاورید و بعد از مدتی کنار بگذارید. او می‌گوید: “وقتی یک‌ اسباب‌بازی برای مدت زیادی بدون استفاده جلوی چشم آن‌هاست بدون استفاده باقی می‌ماند. نکته مهم این‌ است که آن‌ها را جدید و جذاب کنید یا آن‌ها را کنار بگذارید یا با آن‌ها بازی‌های جدیدی انجام دهید.”

جا برای بهم‌ریختگی باز کنید

شرایبر-لوی می‌گوید: “بازی‌های شلخته‌ یا لمسی -بازی‌ بارنگ، شن، خمیر، مهره‌ یا آب- کارهایی است که والدین از آن‌ها اجتناب می‌کنند، برای این‌که بهم‌ریختگی دردسر است.” اما برای بچه‌ها، واقعا آرامش‌بخش است و آن‌ها را برای مدتی طولانی سرگرم می‌کند. یکی از راه‌های مهار بهم‌ریختگی ایجاد فضایی خاص برای آن بازی‌ است. به‌ترین انتخاب، بازی در فضایی خارج از خانه است، ولی می‌توانید با سطل یا سینی‌های بزرگ و حوله در خانه فضا ایجاد کنید. شرایبر-لوی اضافه می‌کند بچه‌های دو و چهار ساله‌اش به مدت یک ساعت و نیم با خمیر ریش در وان بازی کنند، درحالی‌که خودش می‌تواند با کامپیوتر در نزدیکی آن‌ها کار کند.

فضایی برای حرکت ایجاد کنید

شرایبر-لوی می‌گوید: “بچه‌ها نمی‌خواهند بخوابند یا خوب رفتار کنند مگر این‌که بدن‌ خود را خسته کنند.” فعالیت‌های خارج از خانه خیلی خوبند، ولی شما می‌توانید فضای امنی در داخل خانه درست کنید تا آن‌ها جست‌وخیز کنند. مبلمان را دورتر ببرید، با وسیله‌های نرمی مثل پتو، بالش، تشک یوگا و کیسه خواب، جایی مناسب پریدن و حرکت درست کنید. به‌ احتمال خوبی بچه‌ها با آن‌ها قلعه درست می‌کنند و ساعت‌ها سرگرم می‌مانند.

باآن‌ها در ارتباط بمانید

دکتر کوهن می‌گوید: “اغلب اوقات وقتی والدین پیشنهاد بازی آزاد به‌ فرزندان خود می‌دهند، انگاردری را به‌ روی بچه می‌بندند و می‌گویند برو بیرون بازی کن.” به‌ جای آن، فرزندان خود را به چالش فعالیت‌هایی بکشانید که بعدا بتوانید در آن شرکت کنید، مثلا بگویید برای شما یک نقاشی بکشد، یا راهی برای غافلگیر کردن یکی دیگر از افراد بزرگسال در خانه پیدا کند و یا این‌که با بالش و صندلی مانع درست کنید. دکتر کوهن پیشنهاد می‌دهد: “به آن‌ها بگویید وقتی راهش را پیدا کردی، بیا و به‌ من نشان بده، من برای تو وقت دارم. ارتباط داشتن با‌ آنها خیلی مهم است، حتی وقتی به‌ تنهایی بازی می‌کنند.”

برای فرزندتان برنامه‌ریزی کنید

روزنبلوم می‌گوید: اگرچه بازی آزاد قابل تعلیم است، ولی طبق مشاهداتم برای کودکان مختلف بسته به سن و رشد شخصیتی آن‌ها متفاوت خواهد بود.

روزنبلوم پیشنهاد می‌کند برای کودکان با اختلال .A.D.H.D یا با مهارت‌های عملکرد اجرایی پایین، استفاده از تخته‌سیاه برای کمک به آن‌ها برای برنامه‌ریزی زمان‌شان، را توصیه می‌کند. روزنبلوم می‌گوید: “یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت افرادی مبتلا به اختلال .A.D.H.D این است که می‌توانند بیش از اندازه به‌ روی موضوعی که برای آن‌ها اهمیت دارد تمرکز کنند و برای مدتی طولانی درگیر بمانند.” موضوع‌های مورد علاقه آن‌ها رو برای بازی انتخاب کنید. وی گفت: “اگر بازی‌های مناسب و مورد علاقه آن‌ها را انتخاب کنید، آن‌ها برای مدت طولانی‌تری بطور مستقل بازی می‌کنند.”

و فرزندان خود را با دیگران مقایسه نکیند. لیحی می‌گوید: “به‌ بچه‌های همسایه نگاه نکنید. به اینستاگرام نگاه نکنید. بازی‌های خودتان را انجام بدهید و در حلقه افرادی شبیه خودتان باشید.”

صبور باشید

شرایبر-لوی می‌گوید: اگر بچه‌های شما تمام روز در مدرسه یا درحال تماشای تلویزیون هستند، لازم است که تنها بازی کردن را یاد بگیرند، توانایی که به‌ خاطر نحوه زندگی به‌ تحلیل رفته است.  ما می‌خواهیم همه‌چیز در یک لحظه اتفاق بیفتد. اما باید بدانیم که این یک تغییر است برای همه ما و باید صبر کنیم، تا این اتفاق رخ دهد.

و این نه‌تنها به والدین کمک می‌کند تا کار خودشان را انجام دهند، بلکه به کودکان شما هم در این موقعیت ترسناک اطمینان خاطر می‌دهد. شرایبر-لوی می‌گوید: بازی‌کردن برای کودکان درمان است.  اگر بچه‌ها بخواهند دنیای خودشان را بسازند و در آن زندگی کنند، آن‌ها به‌ موضوعاتی می‌پردازند که اذیت‌شان می‌کند. با بازی‌ کردن می توانند کنترل امور را به‌دست بگیرند و از نظر عاطفی اتفاقی که می‌افتد را پردازش کنند. این چیزی است که ما اکنون به‌ آن احتیاج داریم.

منبع:

https://www.behtan.info

https://www.theparentingjunkie.com

بازی کودکان
بازی کودکان 3
بازی کودکان2
28 پاسخ
  1. access
    access گفته:

    Hey there. I discovered your blog via Google whilst searching for a comparable matter, your site came up. It seems to be good. I have bookmarked it in my google bookmarks to visit then. Franni Donnell Mellisent

    پاسخ
  2. movies
    movies گفته:

    Another interesting post, Perry. All I can say is that if you look to history, the only solutions that worked for problems caused by advancing technology have generally been from other advances to technology. Rhody Egon Ovida

    پاسخ
  3. hindi movie
    hindi movie گفته:

    I have to convey my affection for your generosity for persons that need help with your content. Your personal commitment to getting the solution along had been astonishingly informative and have continuously helped others just like me to get to their pursuits. Your own informative useful information entails this much to me and especially to my office colleagues. Many thanks; from each one of us. Lela Boony Janice

    پاسخ
  4. anime
    anime گفته:

    Greetings! This is my first visit to your blog! We are a collection of volunteers and starting a new project in a community in the same niche. Your blog provided us valuable information to work on. You have done a wonderful job!| Tildy Phineas Ulrikaumeko

    پاسخ
  5. parasite
    parasite گفته:

    I love this!! This is probably the best layout for learning and understanding astrology I have seen yet!! Thank you so much!! I will definitely be recommending your site to everyone!! Talyah Jacobo Haas

    پاسخ
  6. movie online
    movie online گفته:

    Hello there. I found your website by means of Google at the same time as looking for a similar subject, your site got here up. It seems to be great. I have bookmarked it in my google bookmarks to visit then. Maura Frasier Sadiras

    پاسخ
  7. dizi
    dizi گفته:

    Yeah that would not be a problem at all, the screen space derivatives are only used for the anti aliasing not as an integral part of the shaders themselves so can easily be omitted. Vivianna Roscoe Ehrlich

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضربه مغزی ، بهبودی پس از ضربه مغزی

/
کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم (ASD) دارای نقص در ارتباطات،نقص تعامل اجتماعی و تخیل، که سه مؤلفه اصلی از خودسازی می باشند هستند.

گفتار درمانی برای کمک به اختلالات طیف اوتیسم با برنامه واقعیت افزوده AR

/
کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم (ASD) دارای نقص در ارتباطات،نقص تعامل اجتماعی و تخیل، که سه مؤلفه اصلی از خودسازی می باشند هستند.
هوش

امتیاز شما به این متن