اوتیسم و آلرژی

احتمال ابتلای کودکان مبتلا به اوتیسم به آلرژی بیشتر است

اوتیسم و آلرژی – محققان دانشگاه «لوا» آمریکا دریافتند احتمال ابتلای کودکان مبتلا به اوتیسم به آلرژی در مقایسه با سایر کودکان بیشتر است.

به گزارش مدیکال ساینس، در این تحقیقات اطلاعات مربوط به اتیسم و آلرژی در حدود 200 هزار کودک 3 تا 17 ساله آمریکایی از طریق مصاحبه با والدین و یا قیم آن ها در سال های 1997 تا 2016 میلادی جمع آوری شده است.

بر اساس این تحقیقات میزان ابتلای کودکان اوتیسمی به آلرژی غذایی 11 درصد، آلرژی تنفسی 19 درصد و آلرژی پوستی 17 درصد است. در حالی که میزان ابتلا به این نوع آلرژی ها در سایر کودکان به ترتیب 4، 12 و 10 درصد است.

پس از کنترل مجدد اطلاعات و احتساب عوامل دیگر از جمله آموزش، درآمد و مکان زندگی به این نتیجه رسیدند که احتمال ابتلای یک کودک اوتیسمی به آلرژی غذایی بیش از دو برابر یک کودک سالم است. همچنین احتمال ابتلای این کودکان به آلرژی تنفسی 28 درصد بیشتر از سایرین و احتمال ابتلای آن ها به آلرژی پوستی 50 درصد بالاتر از سایرکودکان است.

همچنین بر اساس این تحقیقات، انواع آلرژی می توانند در بروز رفتارهای چالشی از جمله تحریک پذیری و تغییر خلق مبتلایان به اوتیسم تاثیرگذار باشند.

اوتیسم یک اختلال عصبی-رشدی است که عملکرد مغز را تحت تاثیر قرار می دهد. این معلولیت رشدی معمولا در سه سال اول زندگی به طور کامل آشکار می شود. معمولا این سه سال اول، دوره طلایی قلمداد می شود و چنانچه در این دوره مربیان و والدین کودک این عارضه را شناسایی کنند و در صورت پیگیری و رسیدگی تحت نظر پزشک روانپزشک و متخصصین کاردرمانی و گفتاردرمانی می توان کودک را به مدرسه فرستاد و مهارت های زیادی را به او آموخت.

این تحقیقات صرفا برای شناسایی وجود رابطه بین اوتیسم و آلرژی انجام گرفته است و هدف آن کشف روابط علی و معلولی بین این دو اختلال نبوده است. به همین علت برای کشف این روابط باید تحقیقات بیشتری انجام پذیرد.

به گزارش ایرنا، گزارش کامل این تحقیقات در نشریه JAMA Network Open منتشر شده است.

تهیه کننده: میلاد محمدی ترازک متخصص کاردرمانی

توانبخشی بامداد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گفتار درمانی برای کمک به اختلالات طیف اوتیسم با برنامه واقعیت افزوده AR

/
کودکان مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم (ASD) دارای نقص در ارتباطات،نقص تعامل اجتماعی و تخیل، که سه مؤلفه اصلی از خودسازی می باشند هستند.
هوش

امتیاز شما به این متن